WSTĘP O ELEKTRONICE SAMOCHODOWEJ
Elektronika samochodowa znajduje się dzisiaj w każdym samochodzie . Jej początek w motoryzacji to lata 80-te .
Gdzie gaźniki samochodowe zostały zastąpione prostymi komputerami samochodowymi, które sterowały pracą
wtrysków w samochodach . Z czasem dla ułatwienia i wygody doszły sterowniki komfortu zwane BSI, BCM, BCU
odpowiadające za sterowanie układami peryferyjnymi ( oświetlenie, zamki centralne , immobiliser, wycieraczki,
audio, fotele, lusterka, ogrzewanie wnętrz itp ) . Później do systemów bezpieczeństwa dołączyły komputery
ABS, ESP . Za bezpieczeństwo podczas wypadków drogowych odpowiadają systemy SRS, RCM, AIRBAG .
Dzisiaj nie ma w samochodach systemu, który był by pozbawiony nadzoru ze strony elektroniki samochodowej .
W systemach oświetleniowych aut coraz częściej spotykamy diody LED .
W latach około 2030 najprawdopodobniej standardem stanie się brak jakichkolwiek przełączników, włączników
mechanicznych - wszystkie operacje będą wykonywane na dużym dotykowym ekranie LCD tak jak to jest obecnie
w dzisiejszych smartfonach lub tabletach .
Co świadczy o usterce elektroniki w samochodzie ?
- świecąca lub migająca kontrolka
- komunikat na wyświetlaczu licznika
- komunikat na wyświetlaczu konsoli
- w przypadku nie przewidzianych usterek przez producenta elektroniki takiej sygnalizacji może nie być
Co należy zrobić w przypadku sygnalizacji wystąpienia usterki ?
- kontrolka bezwzględnie uniemożliwiająca jazdę to sygnalizacja OLEJU .
- w przypadku braku symptomów, które wskazywały by na zatrzymanie silnika zaczynamy procedurę
naprawczą od podłączenia sprzętu diagnostycznego i postępowaniu w zależności od odczytanych
kodów błędów diagnostycznych przez złącze OBD2 .
Najmniej i najbardziej awaryjne auta ( ranking niezawodności aut EUROPA ) - usterki istotne - :
- autami niezawodnymi są TOYOTY oparte o podzespoły elektroniczne firmy DENSO .
- autami najbardziej awaryjnymi są wszystkie niemieckie auta oparte o podzespoły
takich firm jak BOSCH, SIEMENS, VDO .
* ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA w czym możemy pomóc ????? *
- DIAGNOSTYKA AUT ( gdzie leży przyczyna usterki - komputer, instalacja, problemy powypadkowe, zalanie wodą lub innym płynem )
- ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA - NAPRAWA KOMPUTERÓW SAMOCHODOWYCH ( SERWIS STEROWNIKÓW SILNIKA ECU, ECM )
możliwych usterek jest wiele ( brak komunikacji z ECU, ECM . brak zapłonu, brak wtrysku, brak sterowania czujnikiem lub
zaworem, immobiliser, zalanie, spalenie lub zwęglenie płyty lub jakiegoś elementu dyskretnego )
- ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA - PROGRAMOWANIE KOMPUTERÓW SAMOCHODOWYCH
Każdy w tej chwili komputer jest ostatnim elementem odpowiedzialnym za immobilizer oraz wysterowanie
pracą silnika . W nim znajdują się dane immobilizera, VIN pojazdu, mapa programowa dotycząca silnika,
kodowanie wersji pojazdu powiązane np. czy skrzynia jest automatyczna czy manualna itp.
Wymieniając ECU ECM w aucie należy się liczyć z obowiązkiem dopasowanie tegoż komputera do drugiego
samochodu . W każdym sterowniku procedury mogą być odmienne .
- ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA - KODOWANIE , KOPIOWANIE, ADAPTACJA KOMPUTERÓW SILNIKA
Procedury te dotyczą w tej chwili większości sterowników, które chcemy użyć ponownie w innym samochodzie.
Jeśli można sterownik możemy skopiować, jeśli nie ma takiej możliwości pozostaje adaptacja lub kodowanie
sprzętem diagnostycznym .
W niektórych markach aut stosowane są zabezpieczenia elektroniki samochodowej nie tylko w postaci kodu
dostępu ale innych haseł umożliwiajacych np odczyt danych oprogramowania z komputera .
W samochodach marki AUDI zastosowano system " COMPONENT PROTECTION " czyli " system OCHRONY KOMPONENTÓW "
uniemożliwiający zastosowanie części w innym samochodzie .
Oferta dotyczy napraw elektronicznych wszystkich typów komputerów do aut osobowych i większości aut dostawczych .
Istnieje możliwość zwiększenia mocy w sterownikach samochodowych ( CHIP TUNING ) oraz modyfikacje oprogramowania
( wyłączenie FAP DPF EGR sond LAMBDA , LIMITER PRĘDKOŚCI , DTC OFF )
Zdejmowanie USUWANIE blokady " COMPONENT PROTECTION "
- ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ------* CHIP TUNING * CHIP TUNING WARSZAWA * CHIP TUNING DIESEL * CHIP TUNING ZWIĘKSZENIE MOCY SILNIKA * MAPY STROJENIE MOCY SILNIKÓW * ( poprawa dawki startowej przy zużytych wtryskach diesla ), eliminacja tzw.
dziur w obrotach silnika ( brak płynności przyspieszenia w każdym zakresie obrotów )
- NAPRAWY KODOWANIA ADAPTACJE sterowników silnika kasetowych ( obudowa blaszano / plastikowa ) oraz
KOMPUTERÓW HYBRYDOWYCH - mocowanych najczęściej w okolicach silnika auta ( OPEL , FIAT , ALFA ROMEO , MITSUBISHI )
- KOPIOWANIE PRZENOSZENIE DANYCH OPROGRAMOWANIA w komputerach samochodowych ( hybrydy, kasety, moduły komfortu )
- naprawa oprogramowania ( komunikat eeprom corrupted )
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA - ELEKTRONICZNE STACYJKI MERCEDES, AUDI, VOLVO, VW :
- NAPRAWA STACYJKI STACYJEK EZS w MERCEDES: A klasa, B klasa, C klasa, E klasa, S klasa. CLK, ML, R, SL, SLK, SLR, KLASA. mercedes SPRINTER, mercedes VITO / VIANO Class, VW CRAFTER - NAPRAWA, KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, stacyjki mercedes.
* NAPRAWA PROGRAMOWANIE STACYJEK STACYJKI MERCEDES *
PROPONUJEMY naprawĘ elektronicznych stacyjek EZS w samochodach Mercedes klasy: A, B, C, E, S, CLK, ML, R, SL, SLK, SLR, SPRINTER, VITO / VIANO, VW CRAFTER - NAPRAWA, KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, stacyjki mercedes.
* NAPRAWA KODOWANIE STACYJEK STACYJKI MERCEDES - PO WYMIANIE LUB UTRACIE DANYCH :
Naprawa stacyjek w MERCEDES : CLK , ML, R, SL, SLK, SLR, KLASA mercedes SPRINTER, mercedes VITO / VIANO Class, VW CRAFTER - NAPRAWA, KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, stacyjki mercedes.
NAPRAWA STACYJEK W MERCEDES : SPRINTER, VITO / VIANO Class, VW CRAFTER - NAPRAWA, KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, stacyjki mercedes.
MERCEDESY : W169, W203, W204, W211, W212, W219, W220, W221, X204, W164, W251, R230, R171, R172 - NAPRAWA, KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, stacyjki mercedes.